1 Kas 2008

Google Sasırma, Sabrımızı Tasırma

Sitesinin hit durumunu takip edenler şu son birkaç gün içerisindeki dalgalanmanın farkındadırlar. Google (Tr) arama motorundaki sonuçlar itibariyle birçok Site Filtre'ye yakalandı. Google Algoritmasında yeni bir yöntem mi deneniyor yoksa başka bir sorun mu var bilemiyorum..

Özellikle kendimden örnek vermek istiyorum. Son 1 haftada günlük 100 - 150 - 250 tekil ziyaretçi aldığım tek bir yazının, geçen gün sadece 35 tekil alması beni çok şaşırtmıştı. Hemen Google'da bu yazıyı aratıp sıralamasındaki durumuna baktım. Normalde 1. sırada olan yazım, ilk 5 sayfada bile yoktu. Bu benim için çok şaşırtıcı oldu, çünkü bu kadar orjinal içerik üreten bir blogun aniden Sandbox'a düşmesi saçma olurdu. Diğer yazılarımı da arattım Google'de ve gene aynı sonuç ile karşılaştım. Derken ertesi gün tekrar sıralamanın eski haline geldiğini gördüm.

Şimdi bu hadise karşısında biraz araştırma yaptım ve birçok kaliteli sitenin de aynı durumu yaşadığını öğrendim. Fakat aynı benim ki gibi belirli bir zaman sıralamada kayboluyorlar, daha sonra tekrar eski düzenine geliyorlarmış.

Sanırım Google Algoritması yeni bir sistem deniyor ki bu anlık sorunları yaşıyoruz. Bekleyelim ve görelim bakalım neler olacak..

2 yorum:

  1. o bir ara bize de oldu, dediğin gibi yeni bir teknik deneniyor olabilir. pek endişe edilicek bir durum olucağını sanmıyorum:)

    YanıtlaSil
  2. bendede oldu bu gerilemeler değişimler, hatta bu aralarda açtığım yeni blogum tazeblog bile indexlenemedi hemen. ama dün baktım indexlenmiş. bazı güncel blogların bile son yazdığı yazılar günlerce indexlenmemişti.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...