23 Nis 2009

Blog Ödülleri ve Özelestirim !

Blog Ödülleri (BÖ!) hakkında birşeyler karalamam farz oldu artık. Niye diye sorucak olursanız aşağıdaki paragraflar size yardımcı olacaktır..

Şimdi öncelikle amacım kimsenin hakkında kötü konuşmak yada rencide etmek değil. Aksine yarışmanın eksikliklerini belirtip mantıklı bir açıklamaya ulaşmaktır..

Peki Nerede Bu Mantıksızlık ?

2008 Blog Ödüllerine katılmak için belli başlı kurallar vardı. Özellikle de bir blogun yarışmaya katılabilmesi için min. 6 aylık bir blog arşivi olması gerekiyordu.

2009 Blog Ödüllerine katılmak için ise hiçbir "EMEK" harcamanız gerekmiyor. Yani tek bir yazıyla bile yarışmada yerinizi alabilirsiniz.

Ee Ne Var Bunda ?

Çok şey. Öncelikle 2008 ile 2009 arasında bir çifte standart oluşturuldu. Dünkü bloglar ile geniş arşivli bloglar aynı kefeye konuldu.

Peki Zararı Ne Bunun ?

Şöyle açıklamak istiyorum; yarışmanın esasında sistem, kategorilere ayrılmış olan blogların tek tek incelenmesi ve aralarındaki kalite farkının Oy'a dönüştürülmesidir. Buraya kadar herşey güzel fakat her kategoride 50 küsür blog olursa, insanlar nasıl kaliteli blog bulabilir ki.. Millet yatıp kalkıp bugünü beklemiyordu herhalde, kimsenin saatlerce tek bir kategoride blog didiklemesini bekleyemezsiniz. Hal böyle olunca da tanıdığa oy vermek daha mâkul gözüküyor..

Topluluk Blogları Kategorisi..

Yarışmaya katıldığım kategoriden örnek vermek en doğrusu olur sanırım. Zira yukarıdaki belirttiğim sebepten ötürü diğer kategorileri incelemedim bile..
Topluluk Blogları kategorisini yazıyı hazırlamaya karar vermeden 1 saat önce detaylı inceledim. Ve gördüklerim karşısında şaşırdım :) Şuan için 45 adet blog mevcut ve inceleme sonucunda bunlardan en az 8-9 tanesinin Topluluk blogu olmadığını keşfettim. Bu kategoriye nasıl dahil olmuşlar çok merak ettim gerçekten. He birde işin ilginci Site İmleme sitesi (Baya bildiğiniz imleme sitesi, Tusul tarzı) Topluluk Blogu olarak kategoride yerini almış.. Çok ironik bir durum değil mi ?

Ee kategoriler bu kadar gereksiz ve yeni bloglar ile dolup taşarsa ne olur ? FriendFeed, Twitter vb. online paylaşım sitelerinde birbiriyle muhabbet eden insanlar arasında "Bak bu benim linkim, oyunu bana verirsen sevinirim" tarzı mesajlar mevzubahis olur. E bu kadar çok blog arasında kaybolmak istemeyen bir seçmende tavsiye edilen linkten oyunu yapıştırıverir..

Neyse efendim, yazının başında da belirtmiştim; kimseyi kötülemek için anlatmıyorum bunları.. Sadece durumu özetleyen bir makale olsun istedim. Herkes kendini iyi biliyor..

Yarışmayla ilgili bir tavsiye vermek gerekirse; bütün blogların sisteme kabul edilip yarıştırılması yerine, daha önceden belirlenmiş ve güvenilir kişilerden oluşan bir jüri hazırlanıp, kategorilere yerleştirilmek üzere güzel bir ön eleme yapılabilirdi.

3 yorum:

  1. Ben katılmamıştım bu sene oy kullanmak için siteye girdim ilk kategori için snn tabirinle didikledim ama ondan sonra sıkıldım hele kişisel ve teknoloji o kadar karışık ki:D
    Bence dha fazla kategori olmalı böylece daha fazla blog tatmin olur...

    YanıtlaSil
  2. Sanırım tek rezalet bu değil.

    YanıtlaSil
  3. @çiLekLisüt

    Evet tek eksik yanları bunlar değil. Ben bariz hataları paylaştım sadece.. Bildiklerini bizimle paylaşırmısın acaba ?

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...