3 Tem 2009

Mert Erkal ile Profesyonel Blogcu Kavramı

Öncelikle Mert Erkal kimdir sorusu ile başlamak istiyorum. Kendisini profesyonel blogcu olarak nitelendiren ve bu konuda kendini yeterince geliştirmiş ve tecrübe sahibi edinmiş birisidir. Blog için işini yada daha doğrusu hayat standartlarını değiştiren ve risk almayı seven birine benziyor :) Özgeçmişi hakkında detaylı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Mert Erkal'ı nereden tanıyorum sorusuna geçelim. Aslında şahsen hiçbir tanışıklığımız yok. İlk önce Webrazzi'deki şu röportajı okuma fırsatı buldum. Blog yazarak nasıl para kazanılır? sorusunu cevaplandırmaya yönelik bir röportaj yapılmış ve kendisinin oluşturduğu MBA (Mert'in Blog Akademisi) hakkında genel bir sohbet ile bilgi edinilmiş...

Fakat gelen yorumlara baktığımda oldukça önyargılı ve ukala insanların varlığını bir kez daha görmüş oldum. Meğer ne çok şey biliyormuşuz blog ve seo adına... Şaştım kaldım gerçekten. Ama işin ilginç yanı bu kadar çok bilmiş insan varken neden kimse böyle bir projeye imza atmıyor? Ya da projeyi gerçekleştiren biri olunca neden destek çıkılmıyor? Sanırım yarası olan gocunur misali, herkes bencillik peşinde :)

Neyse, benim anlatmak istediğim bunlar değil zaten. Okuduğum bu negatif yorumlardan sonra Mert Erkal kimdir, ne iş yapar sorularını daha çok merak etmeye başladım. ProfesyonelBlogcu.com adresine giderek bir ön inceleme yapmak istedim. Yan menüdeki video çekti dikkatimi ilk önce... Baştan sonra dikkatle izledim. Blog adına yaptıkları yada yaşam öyküsü pek tetiklemedi beni. Fakat bir arayış içinde olmak ve sevdiğiniz bir işi yapmalısınız sözleriyle gerçekten gözlerimi açtı diyebilirim :)

Evet. Blog mecrasına girdim gireli, daima bu işte atılım yapmak ve insanlarla bildiğim şeyleri paylaşmak istedim. Ama bir türlü bu cesareti bulup istediğim seviyeye çıkamadım. Bu video'daki röportaj sayesinde her işte olduğu gibi Blog adınada risk alınması gerektiğini öğrendim.

Bu yüzden Mert Erkal'a teşekkür ediyorum.

Kendisiyle görüşüp yüzyüze uzun uzun muhabbet etmek isterdim :) Çünkü düşünceleri ve bu iş için verdiği emekler beni gerçekten etkiledi.

Video'yu sizlerle de paylaşmak isterim. Belki içinizde Blog işini profesyonelliğe çıkarmak isteyenler için gerçekten yol gösterici bir kaynak olabilir.



Ayrıca Mert Erkal'ın kendi Blogunda (Profesyonel Blogcu) paylaştığı birçok öğretici ve yol gösterici makaleler mevcuttur.

İyi Bloglamalar.

4 yorum:

  1. Akademiyi sayenizde tanıdım. Daha etraflı araştıracağım. Çünkü kendimizi geliştirmeye ihtiyacımız var.

    Naçizane bir blogçu olarak size de bir tavsiyem var:

    Yorum yapmadan imla hatalarını ikaz eden siteleri asla izlemem. Ama burayı çok sevdiğim için takip ediyorum. Gene de batıyor :)

    Yorum yazacaklar için çok itici bir şey... Emin olun, bu sizin hitinizi ve yorumunuzu azaltan bir etkendir. İnanmıyorsanız, Mert'e sorun :)

    İyi günler

    YanıtlaSil
  2. @muhaber, merhaba öncelikle :) İyi dileklerin için teşekkür ederim.

    Fakat imla kuralları ile ilgili bahsettiğiniz görüşe pek katılmıyorum. Evet gerçekten hoş değil bunu vurgulayarak istemek. Ama gün boyunca öyle yorumlar onaylıyorum ki, okumak için ayrı bir efor sarfetmem gerekiyor. Bende sonunda çareyi bu şekilde buldum.

    Çok da bir faydasını göremedim aslında. Çünkü blogcularla ilgili hiçbir problemim yok yorum konusunda... Google'dan gelen ziyaretçiler genelde varolan msn diliyle kendilerini ifade ettikleri için türkçeyi katleden ve anlamını yitiren cümleler kuruyorlar. Açıkçası bu tarz yorumlardan zevk alamıyorum.

    İlla ki, sizin gibi düzgünbir türkçe ve imla bilgisi ile yazılsın istemiyorum. Sadece anlatılmak yada sorulmak istenen şeyin düzgünce ifade edilmesinden yanayım.

    Teşekkürler fikir ve önerileriniz için...

    YanıtlaSil
  3. Yazı için çok teşekkür ederim. Benimle temasa geçmek çok kolay. Kapım herkese açık. Uygun bir zamanda muhabbet etmek isterim. Herkesin herkesten öğreneceği bir şeyler vardır muhakkak. Başarılarınızın devamını dilerim...

    YanıtlaSil
  4. @Mert Erkal, ilginiz için teşekkür ederim. Aynı başarı dileklerini sizin içinde diliyorum. Allah utandırmasın.

    İyi Çalışmalar, Takipteyim :)

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...