Açıkçası 3-4 yıl önce liseden (genel lise) mezun olduğum için beni pek de ilgilendiren bir konu değildi. Ancak ortaya attıkları iddialar gerçekten ilgi çekici :P Yazının sonunda, bu iddiaları alıntı olarak paylaşıcam tabiki. Ama önce genel lise ile anadolu lisesi arasındaki farklılıkları anlatan bir konuşma yapayım. Şaka şaka :) Öyle ahım şahım bir bilgim yok bu konuda, ama okuduğum lisede 2. sınıfa geçtiğimde devlet orayı genel liseden beraat edip mütevazı bir anadolu lisesi yapmıştı ve sınavla alınan yeni talebeler (ki biz onlara direkt inek muamelesi yapmıştık) okulumuzda bizimle birlikte barınmak zorunda bırakılmıştı. Tam bir kültür çatışması gibiydi :P Evet evet, kültür çatışması doğru bir cümle olur çünkü; bizim lisenin amacı genelde tembelleri barındırmak için kurulmuş bir eğitim yuvasıydı. Hâl böyle olunca da, inekler ile otları aynı sandala bindirmeleri bazı sorunlara neden oluyordu. Bazı inekler bazı otları yiyor, bazı zararlı otlarda bazı ineklerin midesini ağrıtıyordu. Böyle sancılı bir dönem geçirdikten sonra, lise sona geçtiğimde artık tam bir hüzün havası hakimdi okula. Çünkü son kalan genel liseliler bizlerdik :P Artık ineklerin sayısı, hızla artmıştı. Kendimizi güllerin içerisinde türemiş yabani ve çirkin otlar gibi görüyorduk. Ki neticesinde, en başarısız öğrencileri bile kovarcasına mezun edip, tabiri caizse okuldan kökümüzü kazıdılar.
Bu tuhaf anımı niye paylaştım bilemiyorum ama konuya renk geldiği kesin :) Neyse şimdi Milli Eğitim Bakanlığı'nın yaptığı o açıklamaya geri dönelim:
Milli Eğitim Bakanlığı, “okul çeşidinin azaltılması” kapsamında, genel liseleri 4-5 yıl içinde tamamen ortadan kaldıracak planlama yaptı. Bu okulların yerini alacak olan Anadolu liselerinde öğrenim kalitesi daha da artırılacak, sınıf mevcutları 30’u geçmeyecek, liseyi bitiren öğrenci bir yabancı dili rahatlıkla konuşur hale getirilecek.
Burada beni düşündüren kısmı, siyah ve altı çizili olarak belirttim. Bakın, derdini anlatıcak kadar da demiyorlar. Direkt olarak "rahat konuşur hale getirelecek" deniliyor. Valla ben lisede hiçbir şekilde ingilizce eğitimi alamadığım için, bu konuda fazlasıyla şaşkın ve düşünceliyim. Çünkü ya ingilizce hocası olmazdı ya da olsa bile birkaç kelime bile öğretmemek için çırpınan hocalar vardı.
Gerçi Üniversite mezunlarının iş için oradan oraya süründüğü bir ülkede, liselerdeki bu değişimin ne kadar umutlandırıcı ya da ne kadar mühim olduğuda ayrı bir tartışma konusudur sanırım...
Eğitimin en temel unsuru EĞİTMENDİR.İstanbuldaki iyi bir lisenin çok gerisinde kalmış anadoludaki sözde üniversiteler kanayan yara iken bu gerçeği görmemek için kör olmak lazım.Tabelaları değiştirip durmayın.Eğitimciye yatırım yapın.İYİ ÖĞRETMEN YETİŞTİRİN.
YanıtlaSilKeşke İmam Hatip Liseleri de Anadolu lisesine çevirilse. Böylece hem katsayı sorunu yok olur, hem gereğinden çok imam yetişmesi son bulur, hem de Cumhuriyete karşı bazı akımların önü kesilir.
YanıtlaSilAnadolu Liseleri Yönetmenliğinde kuruluş amacının yabancı dil öğretmek olduğu yazar. Ama şu an bu amaca hizmet etmiyor. Hazırlık sınıflarının kaldırılmasıyla haftada 24 saat okutulan İngilizce dersi 10 saate düşürülünce dil öğretimi bitti.
YanıtlaSil21 inci yüzyılın dünyasında, matematik zekası sıfır düzeyinde, fen eğitimi hiç olmayan, deneysel uygulamaların olmayıp ezbere bilgilerin kalıp halinde yutulduğu, düşünen araştıran sorgulayan değil kendisine söylenenleri ezberleyen insanlar mezun ediyoruz okullarımızdan
YanıtlaSilne verdilerki bize bende normal lise mezunuyum . lise mezunları üniversiteye yerleşemezlerse meslek sahibi olabilecekleri liselerde okumaları gerekli . mesleki eğitime dayalı sistem olmalı . beyin gücünü keşfetmek için DEHA liseleri kurulmalı
YanıtlaSilbu egıtım sistemını anlmak zor..artık herkes bıktı..
YanıtlaSilimam hatipten sana ne
YanıtlaSilbırakta liseleri anadolu lissi yapsınlar millet
sınav ve dersane stresinden kurtulsun