13 Tem 2008

Blogları Google'ye Ekleme, Sitemap Oluşturma ve Hızlı indexleme

Arkadaşlar şimdi blog yazmaya yeni başlamış veya bloguna GoogleBot'u (Google'nin arama motoru Botu) çağırıp indexlemesini sağlayamamış olanlar için bir kaç tavsiye'de bulunacağım.

Tabiki bunu kendi yöntemimle anlatıcam. Çünkü benim başımada gelmişti bu :) Neyse, öncelikle bu sorunu yaşayan arkadaşlara ilk önerim. Google'ye URL adresinizi eklemeniz, bunu nasıl mı yapıcaksınız ?

Buradan URL adresinizi yazıp gerekli yerleri doldurduktan sonra, URL ekle butonuna basmanız yeterlidir.

Bu birinci aşamaydı. İkincisi ise Bir sitemap oluşturmak; bunun içinde Web Yöneticisi Araçları'ndaki Kontrol Paneli'nden daha önceden kayıt etmiş olduğumuz Blogumuza tıklıyoruz ve karşımıza Önizleme sayfası çıkıyor. Sol menüde Site Haritaları Başlıklı bir Buton var, ona tıklayıp Site Haritası Ekle Diyoruz.

Türü Seçin.. Diye bir şey çıkıcak karşımıza, ona tıklayıp içinden Genel Web Site Haritası Ekle'yi seçiyoruz. Seçtikten sonra hemen altında blogumuzun adresi gözükecektir ve sonunda ise /... boşluk olması gerekiyor. Bu boş alana rss adresini yazıcaz.

Örneğin; Blogger Kullanıcısı iseniz. Http://siteadi.blogspot.com/rss.xml, Yani Sonuna Rss.xml yazıyoruz ve Genel Web Site Haritası Ekle Butonuna basıyoruz. Karşımıza Doğrulama şekli çıkıcak, ordan Meta olarak doğrulamayı seçiyoruz ve bize verilen meta kodunu şablonumuza ekliyoruz. Ekledikten sonra Doğrula diyoruz ve işte bu kadar.

Tabiki anında indexlenmesini beklemeyin. Bloglarda 3-4 günü buluyor indexleme, ama yazılarınızın %95'i indexleniyor.

Kendimce anlatmaya çalıştım, eğer yanlış birşeyler yazmışsam Affola :) Takıldığınız bir yer yada bir sorunla karşılaşırsanız bu başlık altından yorum yazarak sorunu belirtebilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Tabuhan Özçelik...

27 yorum:

  1. Aslında hite ihtiyacım yok,fakat bu kadar emek verip yazmışsın denemek lazım diyerek yaptım emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, ama herkesin yapmasını şiddetle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. tabuhan harikasın!...Yaptım inşallah indexler...

    YanıtlaSil
  4. Ben çok faydasını gördüm şuana kadar :) Sende de aynı işlem gerçekleşir inşallah.

    YanıtlaSil
  5. faydalı bilgi olmuş saol

    YanıtlaSil
  6. Tabuhan, bilgiler için teşekkür ederim. Yöntemi ben de uyguladım. Bakalım nasıl yansıyacak? Selamlar...

    YanıtlaSil
  7. @Süleyman Aras

    Rica Ederim. Eğer doğru şekilde yaptıysanız, İndex sorununuz tamamen ortadan kalkacaktır. Yani Google Bot Sitenizden ayrılmıcaktır :)

    YanıtlaSil
  8. yöntem doğru ve güzel ama blogger bloglarında dikkat ettiyseniz robots.txt dosyasında site haritası zaten vardır. burada asıl önemli olan sitenizi google'a eklemek ve doğrulamaktır..

    YanıtlaSil
  9. Evet Blogger'da Mevcut Robot.txt dosyası var ama Ayrıca Sitemap yollamak İndexi daha da hızlandırıyor. Bunu Tecrübelerimden dolayı söyleyebiliyorum.

    YanıtlaSil
  10. merhabalar bu bilgi çok faydalı olmuş bende nasıl site haritası göndeceğimi öğrenmş oldum yanlız dediklerinizi tam uygulamama rağmen google web yöneticisi sayfamda site haritası ekledikten 1-2 saat sonra
    http://jojo1.blogcu.com/rss.php

    şöyle bir yazı geldi ve en altta da
    168 Geçersiz XML: çok fazla sayıda etiket
    Bu etiketi çok fazla sayıda etiket açıklıyor. Lütfen düzeltin ve yeniden gönderin.

    neden böyle oluyor anlıyamadım diğer web sayfamıda aynı şekilde yazmama rağmen aynı sonuçla karşılaşıyorum acil yardımınıza ihtyacım var yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Bahsettiğiniz Hata'yı ilk defa görüyorum. Aslında Blogcu.com'da şuan kullanmadığım bir blogum var. Blogumu Kullandığım zamanlarda yolladığım sitemap şu şekildeydi:

    "http://tabuhan.blogcu.com/rss.php?tabuhan"

    Hiçbir hata vermeden kayıt etmiştim. Fakat şimdi sadece rss.php olmuş uzantısı, belki bu nedenden dolayı Hata vermiş olabilir.

    Ben şimdi deneme amaçlı Blogcu.com'daki blogumun sitemapını Google'a yollucam. Bakalım bende ne yanıt vericek.

    Eğer Bu başlık altındaki yorumları takip ederseniz, cevabıda alabilirsiniz..

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  12. Genel HTTP hatası: 404 bulunamadı
    Site Haritanıza erişmeye çalışırken bir hatayla karşılaştık. Lütfen Site Haritanızın yönergelerimize uygun ve belirttiğiniz yerde erişilebilir olmasını sağlayın ve yeniden gönderin

    BENDEDE BU HATA VERİYO NEDEN ACABA ARKADASLAR

    YanıtlaSil
  13. @Barıs

    Site haritası için gerekli uzantıyı yanlış girmişsiniz demek. Siz bana kullandığınız Blog servisini söyleyin ben uzantısını belirteyim.

    YanıtlaSil
  14. slm arakadaslar bendesin.blogspot.com adlı bir blog yazdım içinde 200den fazla yazı var ama 40 gündür ancak 60 yazı indexlenmiş. rss.xml şeklinde sitemapte yaptım. ama hala çok kötü durumum nolu yardım. sitem neden google indexlenmiyo ya

    YanıtlaSil
  15. Barış Sen Blogger Kullanıyorsun değil mi



    siteadı.com/feeds/posts/default Birde Bunu dene bu kesin çözüm.
    Olmuyorsa Sorun Sende Değildir.

    YanıtlaSil
  16. teşekkürler arkadaşım...

    YanıtlaSil
  17. Ya ben sitemapı google: www.siteminadı.com/sitemap/ diye gönderdım hata verdı ama sitede bu lınke tıklayınca sıtemap sayfası gelıyor nasıl ekletecem googleye

    YanıtlaSil
  18. @oktay

    Sitemapların kabul edilmesi için uzantısının .xml yada .php olması gereklidir.

    Yani www.siteadı.com/sitemap.xml veya sitemap.php olması gerekiyor.

    YanıtlaSil
  19. oh be çok uğraştım ama sonunda oldu. İnşallah indexler saolasın

    YanıtlaSil
  20. yahu yeni alan adına geçtim tekrar site haritası oluşturup yolladım ama eskisi gibi indexlemiyor hatta kaç gündür tek bir yazımı bile indexlemedi

    YanıtlaSil
  21. jojo arkadsın anlattıgı sorunu bende yaşıyorum.blogcu sitem var.bir turlu site haritamı ekleyemedim. uyarılar veriyor devamlı bu konuda bilgisi olan varsa yazsın lutfen

    YanıtlaSil
  22. Dedigini sırasıyla yaptım inşallah benim adresimde googlede çıkar emegine saglık

    gulhan1.blogspot.com adresim beklerim...

    YanıtlaSil
  23. Güzel Bilgiler vermişsin Tabuhan Kardeş.
    Emeğine Sağlık . Bilmeyenler elbet vardır .

    YanıtlaSil
  24. Elinize sağlık.. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. esselamu aleykum

    Binlerce islami video ve mp3
    http://errahman.de

    QURAN 24 Dilde Mp3
    http://mp3quran.ch.vu

    YanıtlaSil
  26. Binlerce islami video ve mp3
    http://errahman.de

    QURAN 24 Dilde Mp3
    http://mp3quran.ch.vu

    YanıtlaSil
  27. site ekle yi bulamadım

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...