24 Mar 2009

Mehmet Âkif Ersoy'un Hayatından

Merhaba arkadaşlar. Yeni yazım " Mehmet Âkif Ersoy'un Hayatı " olucaktır. Âkif'in hayatından ve Âkif'in zihniyetini anlatıcam.

Mehmet Âkif Ersoy, Aralık 1873'te İstanbul'da Fatih'in Sarıgüzel mahallesinde doğmuştur. Âkif'in hayatından biraz derine gidelim. Âkif ülkesini, vatanını, milletini çok seven birisiydi. Kendine müslüman olmayan, haklıyı savunan bir insandı. Biz bağımsızlığımızı ilan etmişken, TBMM Hukumeti bir karar verdi. "Biz bağımsızlığımızı ilan ettik ama her Ülkenin bir marşı vardır. Mehter marşımız var ancak bu marş savaşlarda kullanılıyor. Bize bağımsızlığımızı anlatıcak bir marş gerekiyor." diye bir karardı bu. O dönemin Milli Eğitim Bakanı bir yarışma düzenledi. Bu yarışmada ise 500.000 ödül vardı. Tabi o dönem e göre büyük bir para. Çok sayıda şiir geldi ancak hiçbirisi bağımsızlığımızı anlatmıyordu. O dönemde Âkif milletvekilli idi. Âkif'e yarışmaya katılmalarını istediler. Oda katılırım ancak bir şartım olucak. Oda para ödülünü kaldırın. Zaten ülkemiz fakir, para ödülünü ortaya koyarsak bağımsızlığımızı ortaya koyamayız. O içtenliği sağlayamayız..Gibi düşünceleri vardı ve adamlarda kaldırdı. İstiklal Marşının Kabulu başlığı altında görebilirsiniz. Âkif'in burada ne kadar vatansever bir insan oldugu açıkça bellidir.
Âkif'in bir tane ceketi vardı. Onda da 8 9 tane yama vardı. Milletvekilli olmasına rağmen neden kendine ceket almıyor? Sorusuna cevap, cimrilik denilemez. Cevap şudur; Vatanseverliği. O dönemde Ülkemiz zaten fakir, cekete vereceğim parayı orduya veririm gibi düşüncedeydi Âkif. Âkif bir gün eve geldi ve evde bir değişiklik gördü. Perdeler yenilenmişti. Eski perdeler yoktu. Hemen hanımını çağırdı ve dedi ki; " Hanım bizim perdelere ne oldu? " dedi ve hanımı ise; " Hani bana maaşından biraz verdiğin para varya, o paraları biriktirdim ve evimize perde aldım. Eskimişti, bende yenisini aldım. ". Âkif yamalı ceketini giydi ve Meclis'e gitti. Bir dilekçe hazırladı. Diyor ki, Milletvekillerinin maaşı yüksektir, azaltın. Düşüncesi şu idi, Eğer benim maaşım, para biriktirip yeni bir perde almaya yetiyorsa, bu maaş bana fazla demektir. Ve maaşlarını azaltırkende ilk benim maaşımdan başlayın demiştir. Böyle bir vatanseverlik şu an kimde var?
Şu an Âkif zihniyetli bir milletvekilli bir kişilik olsaydı, sorarım size Ülkemizin durumu ne olurdu? Şu an Milletvekillerimizin maaşları 17,000 Tl. Aralarında Âkif düşünceli var mıdır, çok merak ediyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...