17 Ağu 2009

Montaigne Denemeleri Düşüngeç.com'da

Michal de Montaigne memleketimizde gösterilmesi gereken ilgiyi görememiş büyük bir yazardı.Hepiniz bilirsiniz herhalde ; "Deneme" yazı türününün de isim babasıdır aynı zamanda.Döneminin Fransa'sında kendi düşüncelerini özgür ve bağımsız söyleyebilen öncü kişilerdendir Montaigne.Denemeler, 1500'lerde yazılmıştır.Bir düşünün, bir kitap ortalama kaç yıl popülerliğini koruyabilir ve her kuşağa hitap edebilir?Montaigne zoru başarmış.Tam 500 küsür yıldır popülerliğini koruyan bir kitaptır Denemeler.Bende internetteki bilgi kirliliğinden artık sıkıldım ve bunu okuyanların kültür-sanat yönünü geliştireceğine inandığım bir yazı dizisi hazırlamaya karar verdim.Bu yazı dizisinin kısa soluklu olmayacağığına emin olabilirsiniz.Elimde Montaigne Denemeleri'nin 4 cilti de var.Bu denemelerin içinden ilgi duyabileceğiniz konuları seçip sizin için derleyeceğim.Umarım denemeleri seversiniz.İnternette abuk subuk konulara merak salacağınıza birazcıkta entellektüel takılın :)

Gelelim yazı dizimin ilk yazısına;
Montaigne Denemeleri, konulu yazı dizimin ilk konusunda Montaigne'in kendi ağzından denemelerini okuyanlara olan mesajını paylaşacağım.Hadi bakalım yazı dizisine başlıyoruz sonumuz rast gelsin :)

Okuyucuya
Okuyucu benim denemelerimde yalan dolan yok.Sana baştan söyleyeyim ki, ben burada yakınmalarım ve kendim dışında hiçbir amaç gütmedim.Sana hizmet etmek veya ün sağlamak hiç aklımdan geçmedi:Böyle bir amaç peşinde koşmaya zaten gücüm yetmez.Bu denemeleri yakınlarım için, kolaylık olsun diye yazdım.İstedim ki beni kaybedecekleri zaman (ki pek yakındır) hakkımda bildikleri, daha etraflı ve canlı olsun.Kendimi herkese beğendirmek niyetinde olsaydım özenir, bezenir, en gösterişli halimle ortaya çıkardım.Denemelerimde sade, tabii ve hergünkü halimle, özentisiz bezentisiz görünmek isterim, çünkü ben kendimi olduğum gibi anlatıyorum.Burada kusurlarım, nasıl bir adam olduğum, edebin, terbiyenin müsaade ettiği ölçüde, açık olarak görülecektir.Hala ilk tabiat kanunlarının rahat serbestliği içinde yaşadıklarını söyleyen insanlar arasında olsaydım, emin ol ki kendimi tastamam ve çırılçıplak da gösterirdim.Kısacası, okuyucu, denemelerimin özü benim: Boş vakitlerini bu kadar sudan ve anlamsız bir konuya harcaman akıl karı olmaz.Haydi uğurlar olsun.
Montaingne
1 Mart 1580

"Montaigne Denemeleri Düşüngeç.com'da" yazı dizisinin yarınki konusu "İnsan ve Evren" olacak.Yarınki yazımdan sonra Montaigne Denemeleri'ninden en beğendiğim yazılarından birini paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...