7 Tem 2010

Dofollow Backlink Alma Yöntemi -1- (PR 6)

DüşünGeç tam 2 senedir aktif olarak yayında ancak dünden itibaren formatını genel blogdan, webmaster'lara yönelik bir çalışmaya döndürdü. Bu gözle bakarsak, şuan ki paylaşımımız ilk önemli backlink yöntemi anlatımıdır. Neden önemli? Çünkü yabancı webmasterlar forum, portal tarzındaki kaliteli sitelerden profil açarak ve bu profillere kendi sitelerinin linklerini vererek bir link ağı oluşturmayı çok önceden beri aktif olarak uyguluyorlar. Ancak ülkemizde hala bu yönde doğru düzgün bir paylaşım yapılmıyor. Bu yüzden önemli bir paylaşım serisi olacak kanaatindeyim.

Hiç zaman kaybetmeden direkt konuya girmek istiyorum. Öncelikle şu adrese "http://www.macobserver.com/tmo/forums" (Anasayfası PR 6 forum sitesidir) giriyoruz. Daha sonra "Register" yani kayıt oluyoruz. Aşağıdaki resimdeki gibi:



Yalnız kayıt olurken mail adresinizi doğru girmeniz gerekiyor çünkü aktivasyon linkine tıkladıktan sonra üyeliğiniz aktif oluyor.

Bu işlemi de geçip üyeliğimizi aktifleştirdiğimizde aşağıdaki resimde yer alan "Your Control Panel" linkine tıklayıp, oradan da "Edit Profile" linkini tıklıyoruz.





Bu adımı bitirdikten sonra karşımıza profilimizi güncelleme sayfası geliyor. İşte burada linklerimizi ekliyoruz. Öncelikle ilk sıradaki "URL" kısmına normal website adresimizi aynen yazıyoruz. Alt kısımda ise "Bio" kutucuğu var. İşte burayada sitemizin anahtar kelimesine uygun link kodumuzu giriyoruz. (<a href="http://www.siteadi.com/">Anahtar Kelime</a>) Ve sonuç aynen aşağıdaki gibi olacaktır.




Gerekli yerleri doldurduktan sonra "Update" butonuna tıklayarak işlemi tamamlıyoruz.

Bundan sonra ise yine üst menüden bu sefer "Your Public Profile" linkine tıklıyoruz ve açılan sayfadaki tarayıcıda çıkan linki kopyalayıp, Ping ve sosyal imleme sitelerine bu linki indexlenmesi için ufak bir çalışma yapıyoruz.

Sonuç olarak profil sayfamız index aldığında elimize geçen, anasayfası PR 6 olan, alexa değeri yüksek ve Google tarafından prestijli olarak gözüken bir forumun profil sayfasından Dofollow ve kalıcı link almış oluyoruz. Bakın burası çok önemli; "Kalıcı link"

Bunun bana faydası ne olur diye düşünebilirsiniz. Sadece bu adres ile pek bir ilerleme sağlayamazsınız bunu açık açık söylemek isterim. Ancak bunun gibi pek çok forum ve portal adresini bulabiliriz. Böylece rekabeti az olan ya da Niche sitelerimiz için güzel bir backlink kaynağı oluşturmuş oluruz.

Son olarak yazıya gelen yorumlardaki isteğe göre bu tür paylaşımları artırabilirim.

Backlink'iniz bol olsun...

15 yorum:

  1. süper bilgiler hocam devamını bekleriz.

    YanıtlaSil
  2. şöyle bir durum var direk link degil redirect alıyoruz yine de saol iyi makale

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten etkili bir çalışma dediklerinizi aynen uyguladım. birazdan da facebooktan profilimi paylaşacağım.. linkinizin no-follow olacağını tahmin ediyorum lakin alışkanlık yinede link olsun dedim...

    yayın hayatınızda başarılar...

    YanıtlaSil
  4. kendi sitem için denedim.teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. denedim bakalım inş. faydası olur

    YanıtlaSil
  6. buna benzer birkaç denemem olmuştu ve faydasını gördüm.. teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Expression Engine tam bir cennet vatandır backlink için. Footprint olayından anlıyorsanız böyle binlerce link edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. Böylesine emek ve tecrübe dolu paylaşımları bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim.

    Zaten bu sıralar Profil Backlink almak moda oldu. Adama 100 lira verdinmi seni yüzbinlerce forum sitesine üye yapıyor. Ama herşeyin zararı olduğu gibi bununda zararlı olduğuna inanıyorum bunun. Sizin bu yazınız ise bu olayın can alıcı noktası gibi. Bütün sitelerden almak yerine sadece alexa ve PR değerleri iyi olan birde indexi güzel olan siteleri tercih etmemiz kendi menfaatimize olacaktır diye düşünüyorum.

    Yazınız için tekrar teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  9. hangi ping sitelerini tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim. peki bu site do follow mu?

    YanıtlaSil
  11. hocam yaptım bakalım.insaallah faydası olur.linklere baktım nofollow degil.

    YanıtlaSil
  12. Hocam Süpersin Gerçekten Cok Faydalı Bir Yazı Olmush...

    YanıtlaSil
  13. Detaylı anlatım sayesinde neyi eksik yaptığımı görmüş oldum. Kalıcı olması çok güzel. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. gerçekten güzel paylaşım ben kendi sitemde 1.5 ayda pr1 oldum ama nereden geldi bilimyorum

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...