31 Eki 2008

Oyun Oynuyom - Oktay Yeniturk

Yeni bir yazıyla daha merhabalar. Bilmiyorum Facebook'ta grubuma üye olan varmı ? Orda gruba toplu bir mesja yollamıştım .. Türkçe'mizin şeyine şey etmek .. Yazı Yılmaz Çetiner'e aittir .. Gerçektende güzel bir yazı ve herkes bu yazıyı tuttu .. (Okumak İsteyenler http://turkcekonus.ning.com forumlarında veya DilimDilim web adresinde yazıyı bulabilir .)

Şimdi bunun oyun oynamakla ne alakası var Oktay diyeceksiniz. Bende kendim Türkçe'nin şeyine şey etmek metnimi yazmak istedim :)

Msn'de adamın bilgisayarda yaptığını bildirmesi gereken yer genellikle Kişisel İleti kısmıdır .. Tabi MSN Dili ile Türkçe bambaşka birşeydir .. Kelimelerin büyük bir çoğunluğu Seni sefiyorem , Oyun Oynuyom gibidir ..

Benim Dil ve Anlatım dersinde öğrendiğim bir şey vardır .. Konuşma dili ve yazma dili .

Yukarıdaki örnek benim Msn listemdedir . . Göstermektende korkmuyorum. Bakın Türkçe'yi nasıl hayvan gibi kullanıyor. Ve bu oyun oynuyom faslı tamamen bir konuşma dilidir .. Neden millet adam gibi Oyun Oynuyorum yazmaktan korkuyor ki ? Ben aslında hayata kızıyorum ya . Düzgün kullanın şu Türkçe'yi Düzgün !

3 yorum:

  1. Bence okadar umursanıcak birşey değil bu Msn'deki iletiler ve konuşma tarzları. Sonuçta Bir blog'da site'de vs. başkalarının okuyabileceği bir sanal ortamda fikir paylaşımı yapmıyor. Ne diye imla kurallarına uysun ki ? Şu türkçe yanlılarına fazla prim vermeye başladı insanlar. Sanki türkçeyi msnde katledenler sokakta da aynı şive ile konuşuyor.

    YanıtlaSil
  2. Konuşanlar var . Ben adamın defterine bakıyorum cümle aynen şu şekilde:
    Ali babası öldüğü için konfesiyonda ÇALIŞIYODU.

    YanıtlaSil
  3. Bencede artık Türkçe bambaşka yerlere kaydı :)

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...