26 Kas 2008

Blog Kürede Neler Oluyor!..

Aslında bu yazıyı yazmak aklımın ucundan hiç geçmemişti. Ama Hakan Yamanoğlu'nun TeknolojiHerşeyim blogundaki Türk Bloglarında Neler Oluyor başlıklı yazısından sonra bir kaç cümlede ben katkıda bulunmak istedim. Hakan Bey yazısında Türk Blogcularının 2 aydır doğru düzgün içerik üretmediğinden daha doğrusu eski sıklıklarında bloglarını güncellemediklerinden yakınmış. Bu görüşüne tamamen katılıyorum. Fakat onunla aynı konuları yazmayacağım. Teknoloji Herşeyim'de ki ilgili yazıdan bir bölüm aşağıdaki gibidir.

Kaç gündür bu yazıyı yazmayı planlıyorum ama bir türlü elim klavyeye gidemedi gitti! Esasında bu yazının ortaya çıkış nedeni de bu! Son 1-2 aydır Türk bloglarına bir şeyler oluyor. Takip ettiğim bir çok blog artık çok nadir olarak içerik üretiyor ya da üretmeyi bıraktı. Bu bitkin tablonun içine kendimi de dahil etmek zorundayım. Çünkü uzunca bir süredir blogumla ilgilenemiyorum. Sanki üzerime bir rehavet çökmüşcesine, elim klavyeye gitmiyor. Hatta bazı günler bloguma girip “neler oluyor diye” bile bakmadığım oluyor. Eskiden günde ortalama 2-3 içerik üretirken, bu oran 5-6 günde 1-2 içeriğe kadar geriledi. Bu durumun nedenlerini soruyorum kendime ama mantıklı bir neden de bulamıyorum. Bildiğim tek şey var ki; blogculuktan ve blog yazmaktan asla sıkılıp/bıkmış değilim. Böyle bir şey hissetmiyorum. Blogumu ve bir şeyler üretip paylaşmayı hala seviyorum ancak bir şeyler beni engelliyor.. Bu yazının devamını okuyun

Şimdi benim değinmek istediğim nokta şu ; Türkiye'de yurt dışındaki gibi kaliteli içerik üreten daha doğrusu özgün içerikli yayın yapan blogların sayısı çok fazla değil. Ben şahsen kendi blogumda Blogger için bir sürü çalışmam var. Çoğuda kaliteli içerik diyebilirim. Javascript dosyaları ile olan uygulamaları Blogger için uyarlıyorum. Ve şunu belirtmem lazımki insanın çok fazla zamanını alıyor. Çünkü kodlarla uğraşmak kolay bir iş değil ve kullanıcılara sorunsuz bir şekilde sunabilmek için bir çok kez test etmek gerekiyor. Neyse bu konu üzerinde ayrı bir makale yazılabilir. Ülkemizde emek hırsızlığı çok fazla birileri beniim gibi özgün olarak hazırlamış olduğu içeriğin hiçbir kaynak belirtilmeden kendi yazısıymış gibi yayınlayan blogcuları görünce insanın bloguna içerik üretme hevesi kırılıyor. 

Bir başka sorun ise üretilen içeriklere gereken geri dönütlerin yapılmaması daha doğrusu içerik üreten kişiyi yorum yaparak onure etmek gerekir. Ehh buda pek fazla olmayınca insanın hevesi bir kez daha kırılıyor. Gelde şimdi Hakan Yamanoğlu'nun yazdığı yazıda hep birlikte blog kürenin daha aktif olması için çözüm yolları belirtelim. Benim önerilerim aşağıdakiler ;
  • Bloglarda beğendiğimiz yazılara iki satırda olsa yorum yapalım.
  • Alıntı yaptığımız yazılarda kaynağı açıkça belirtelim.

TeknoMobi
TeknoMobi Blogger Geliştirme
Teknoloji Herşeyim
Teknoloji Herşeyim Hakan Yamanoğlu

Hakan Hamanoğlu'ndan aldığım mim'i

ilyasbat , Seyyah , H.Yaman , Yakuter , Karbonizma , Harun Güven e paslıyorum...

13 yorum:

  1. Öncelikle fazlasıyla hakettiğin yorumunu sunuyorum Eline sağlık hocam güzelin ötesinde bir konu.
    Dediğiniz gibi blog yazarına en büyük hediye yazdığı yazının yorum almasıdır.Moralmen büyük bir kazanç + okunuyorum düşüncesi + buna dayalı blogla ilgisinin artması + daha yeni içerikler sunmak istemesi vb.
    İkinci olarak ise alıntı içeriğin kaynağının gösterilmes..Bu olayın size bir zararı olmayacaktır.Olsa bile yazan kişinin hakkıdır.Göstermekle yükümlüsünüz.Ayıptır günahtır ve size kazandırdığı kadar kaybettirirde.
    Kendi eklemek istediklerim ise..
    Bu ortamın oluşabilmesi için blog yazarları olarak birbirimizi desteklemeli ve blog akımını ziyaretcilere en kolay yoldan kazandırmalıyız.Bunun dışında il il topluluklar oluşturarak kendi çaplarımızda toplanıp görüşmeler ve yeni tanışmalar yapabilir.Bunlar sayesinde Motive olup yazma hükmümüzü artırabilir.Teşekkürler yazı için tekrar.

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için teşekkürler Erhan...

    YanıtlaSil
  3. Evet bu durum son zamanlarda benimde ilgimi çekti, takip ettiğim bloglara bakıyorum içerik üretimi bayağı azaldı.

    YanıtlaSil
  4. Yazılara Yorum gelmesi çok önemli. İnsan emek verdiği şeyin takdir edilmesini ister. Sadece bir teşekkür bile yeter. Bu olmayınca ister istemez kabuğuna çekiliyor blog yazarı..

    İlerki zamanlarda Bloglara verilen önem daha da artacak ve insanlar bilinçlenecek diye umuyorum. Dediğim gibi yorum ve tebrik çok önemli motivasyon açısından..

    Teşekkürler yazı için hocam, gerçekten çok gerekliydi.

    YanıtlaSil
  5. Aslında bu konuya ben değinecektim ama siz değinmişsiniz hocam ellerinize sağlık. Gerçekten güzel bir konu ama bence iyi içerik üretilmemesinin nedeni yorum gelmemesi değil sadece.

    YanıtlaSil
  6. Doğrusu ben bu yorum işini çok sevmekle birlite istediğim kadar yapamıyorum.Birine yazı çok güzel içeriği beğendim dediğinizde her zaman mütevazi olunmuyor.Beğenilsin diye yaptık havasına giriliyor.Onure edeyim derken sinir oluyorum.
    Bence blog dünyasının en büyük eksiği kısır bir döngüye girmiş olması.Blog yazarlarının yazdıklarını yine sadece blog yazarları yada bu tarz şeylerle uğraşan kişiler okuyor.Çünkü temalar kodlar bloglardaki birçok yenilikler sadece bizi alakadar ediyor.
    Bildirgeçi hepiniz bilirsiniz.Eskiden ağzım açık bakardım.şimdi bakıyorumda.buyrun 1000 tane font sitesi.Alın size milyon tane banner.Şurdanda css menü burdanda bilmem ne temalar.Artık bana komik geliyor doğrusu.
    (Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir.)

    YanıtlaSil
  7. @ ilyasbat

    Tabiki tek neden yazılara yorum yapılmaması değil... ama sebeplerden bir tanesi diyebiliriz...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir konuya değinmişsin Tabuhan.Emeğine sağlık uzuncada bir yazı yazmıssın bende söylenenlere katılıyorum bu sorun bendede bas gösteriyo bu ara eskisi kadar sık konu ekleyemiyorum neden?Bilmiyorum

    YanıtlaSil
  9. @Azohba

    Teşekkürler. Fakat yazıyı ben hazırlamadım. Benden başka yazarlarda var :) Bu yüzden Teknomobi yani Batuhan Hocamıza teşekkür etmemiz gerekiyor.

    YanıtlaSil
  10. @Azohaba

    Makale yazarı benim Azohba... Öğretmen olduğumuzdan mıdır nedir? Yazıya kendimi kaptırınca bir bakıyorum amma uzamış. Okuyucuları sıkmamak için bazen bilerek kısa yazmaya çalışıyorum!..

    YanıtlaSil
  11. Mimi cevapladım. Mimlediğiniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Selam,

    Blogunuza ilk kez geldim. Seyyah arkadaşın bir başka blogdaki yorumunu okuyunca, bakmak istedim.Anladığım kadarıyla bu blogun birkaç yazarı var. Neyse sonra yine uğrayacağım, daha iyi anlarım...
    Yorum almak beni de çok sevindiriyor. Bu konuda haklısınız. Ancak beni buraya taşıyan neden de önemli anlaşılan. Yani yorum bırakmak aynı zamanda ben de varım, ben de yazıyorum; anlamını da taşıyor sanırım.
    Çoğu blogdan haberimiz yok...
    İyi ki gelmişim. Hem güzel bir blogla tanışmış oldum, hem de yanılmıyorsam öğretmen arkadaşla...
    Ben de beklerim efendim.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık batuhan hocam :)

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...