7 Nis 2009

Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz!

Sanırım bu cümle hiçte yabancı değil bize ? Niye yabancı olsun ki zaten ?

Ne zaman Google'da acil bir işimiz çıksa ve arama yapsak bu tarz forumlara denk geliyoruz (Nedense). Tam ihtiyacımız olan bilgiyi bulmuşken gerekli indirme linki için üye olma zorunluluğu ile karşılaşıyoruz. Bunlar yine iyi, bazı forumlarda konunun yazılarını ve yorumlarını bile okumak için üye olmak gerekiyor. Tam bir kepazelik :)

Bunun nedenini sorunca da şöyle bir yanıt alıyoruz; "Bu tür paylaşımların artması için üye sayımızın yükselmesi gerekiyor"

Ne alakası var arkadaşım. Şahsen bu tarz misafir girişlerine kapalı paylaşımlarda hiç vakit kaybetmiyorum. Direkt "Geri" butonuna basarak yoluma devam ediyorum. Ama çok acil olursa mecburen üye oluyorum, fakat hiçbir paylaşımda bulunmayıp sadece istediğim linklerle ilgileniyorum. Peki sonuç ne oluyor ? Üye kazandı forum.! Ama pasif üye..

Ya linkler misafir girişlerine açık olsaydı ne olurdu ?

1. Umduğunu ağrısız sızısız bulup memnun olan bir ziyaretçi.

2. Msn yada farklı iletişim platformlarında forumdan bir başlığın linkinin verilmesi ve bu sayede kısa sürede popülerleşme imkanı..

3. Ziyaretçinin forumda kalma süresini maksimuma çıkarma ve sayfa görüntüleme sayısını yükseltme..

4. Rahat dolaşım sayesinde foruma "gönüllü" olarak üye olunmasını sağlamak.

5. Gönüllü üye olan ziyaretçinin çevresine foruma tavsiye etmesi ve "aktif üye" kazanmayı sağlamak.

Daha birçok madde sayılabilir bununla ilgili ama temelde anlatmak istediğimi anlamışsınızdır. Hangisi daha yararlı siz karar verin sayın forum sahipleri..

Pasif üye mi yoksa Aktif üye mi ?

4 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum kazançlı çıktıklarını sanıyorlar ama kofti üyenin ne kazancı olacak ki onlara.. Adam üye oluyor alıyor alacağını hadi bana eyvallah deyip çekip gidiyor maksat üye sayısını fazla göstermekse otursunlar günde 100 tane üye açsınlar kendi kendilerine :)

    YanıtlaSil
  2. Örneğin benim internetle çok haşır neşir olmam birçok program vs. araçlara ihtiyaç duymamı sağlıyor ve dolayısıyla Google'a sorma ihtiyacı duyuyorum. Bu sayede 4-5 yılda üye olmadığım forum kalmadı diyebilirim :) Ama 2-3 forumun adını hatırlıyorum sadece, düşünün artık durumu..

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle Katılıyorum

    YanıtlaSil
  4. Ben yeni bir forum sahbiyim ve bunu okudum okuduktan sonra linkleri gizlemeyeceğime karar verdim haklısın...Bende o şekilde forumları sevip üye olurdum

    YanıtlaSil

Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uyunuz.
2. Hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
3. Yorumlarınızın konu ile alakalı olmasına çalışınız.
4. Yorumlarınızda yasa dışı hiçbir bağlantı linki vermeyiniz.
5. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur.
6. Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir...